15 January 2011

The Log Cabin

Gisteren ben ik met een stel quiltvriendinnen naar de open dag van de Log Cabin geweest. Weer een paar gezellige uurtjes beleefd. Wat is er toch altijd veel te zien in een quiltwinkel. Het is net Luilekkerland. De mooiste stofjes en een leuk aanbod en voorbeelden van workshops. Voor de liefhebbers: vandaag is er ook nog open dag. Yesterday I went to the 'open day' at the Log Cabin with some quilting  friends. We had a great time again. I always feel like being in heaven when visiting a quilt shop. All those beautiful material and the wonderful workshops they offer.

Ik heb niet veel gekocht omdat ik dit jaar echt flink aan de slag wil met de dingen in mijn UFO mand. Eerst een aantal quilts afmaken en dan pas mag ik weer aan iets nieuws denken. Ik zal streng zijn voor mezelf. Ik heb dus alleen wat aanvulling voor de voorraad gekocht. Een lapje rood-wit dat ik nog niet had, en twee lappen voor de Antieke Quilt waar ik eerstdaags mee verder ga. En natuurlijk kon ik weer geen tegenstand bieden aan een schaartje, dat bij de kassa hing. Goede verkooppolitiek. Hang leuke dingen bij de kassa. Zwakke vrouwen trappen daar altijd weer in! Van Jacqueline kregen we nog een mooi zakdoekhoudertje als cadeautje.
I didn't buy much because this year I don't want to start anything new before I have finished several UFO's. I have to be very strict to myself. I only bought a red-white FQ for my RW-stash and two bigger pieces for the Antique Quilt that I want to finish this year. And then of course standing at the counter, ready to pay I saw a cute little pair of scissors that I could not resist. Great sales policy: show the cute little wannehaves near the cash register. Weak and impulsive women like me never resist.

Het leukste was dat ik stofjes mocht uitzoeken voor de Round Robin quilt van Sonja waar ik momenteel aan werk. Het was net of ik een cadeautje kreeg terwijl het gewoon stof van en voor Sonja is. Toch wel grappig zo'n Round Robin.
The best thing was that I could choose fabric for Sonja's Round Robin quilt on which I am working. Felt like getting a present though it is Sonja's material and Sonja's quilt. Funny thing a Round Robin.

 Hier een foto van mijn quiltvriendinnen, verdiept in een applique boek. Ze hebben onlangs een driedaagse applique cursus bij Ted Storm gedaan en zijn helmaal enthousiast.
A picture of my quilting friends interested in an applique book. They took three days applique classes with Ted Storm and are deep in applique at the moment.


I also finished another pair of socks which already found their way to my daughter and I am about to finish another sock of the next pair for me. Don't tel me that knitting is no fun!
Ik heb alweer een paar sokken af die al dankbaar in ontvangst zijn genomen door mijn dochter. Vanavond komt de eerste sok van een volgend paar af. Hoezo verslaafd?


Dan nog even over mijn brilletjes. Zag er inderdaad een paar op de foto in mijn vorige logje. Heb ze eens bij elkaar gelegd,  10 paar in totaal (ik mis nog een rode, die zal wel in een of andere tas steken)  1 bril met glittertjes onlangs kwijtgeraakt, heb een maand geleden een multifocale bril aangeschaft waar ik nog aan moet wennen, draag meestal multifocale contactlenzen. Die zijn zo comfortabel. Al die brilletjes zijn hulpmiddeltjes voor als ik de lenzen niet in heb of als ik ze wel in heb en het wat scherper wil zien (bij achteruit naaien bijvoorbeeld). Er zijn twee 'echte' met voorgeschreven glazen en de rest is gewoon van overal vandaan. Net als met schaartjes: ik kan ze niet weerstaan en je kunt er nooit genoeg hebben. Ze liggen op de gekste plekken, want ik heb een hekel aan slecht zien en slecht knippen of snijden. (een messen tic heb ik ook, maar laten we het daar maar niet over hebben....)
Got some remarks about the glasses in the picture of the posting beneath. I do have some as you can see. Two with prescribed glasses and a new multifocal pair, the others are all cheap glasses bought in case I needed one .... LOL.  I still miss a red one, might be in one of my bags. The best thing is that I wear almost always multifocal contact lenses. They are a blessing. Could not live without them. But sometimes I need to see things a little clearer like when I am unsewing. Then those glasses come in very handy!

Allemaal een fijn week end!
Have a lovely week end!

27 comments:

Heleen said...

Het klinkt als een zeer geslaagde dag met leuke aankopen. Voor mij helaas te ver en ook ivm winkel natuurlijk niet te doen. En die brillenverzameling is enig. Multifocale lenzen leek mij ook wel wat maar helaas heb ik een te grote afwijking.En dan kan dat niet
Dus ook hier allerlei brillen aanwezig.

Annelies said...

Klinkt als een heel gezellige dag.
Ik heb geen brilletjes, maar één bril met multifocale glazen. Dan nog kijk ik er af en toe onderdoor hoor.

inge said...

leuk zo'n opendag! ooit wil ik ook eens naar die winkel!

FabricandFlowers said...

I have those scissors...bought them at the counter too! Those shop owners are good. They know what we can't resist. You have some beautiful fabric to work with.

Gonny said...

Leuk om mensen op de foto te zien waar je gisteren een woordje mee wisselde ondanks het feit dat je elkaar niet kent. Trouwens,dat leuke schaartje is al eerder aan mijn vingers blijven plakken bij Jaqueline!

Saskia said...

Zo te lezen was het een hele gezellige dag. En een mooie buit ook! Ook al is het niet allemaal voor je zelf.
Tegen de tijd dat ik aan een leesbril moet (zal vast niet meer zo lang duren, mijn armen worden te kort LOL) heb ik ze ook vast in dozijn rondhangen. Heb ik nu ook al met schaartjes.

katrien said...

leuk uitstapje heb je gehad.En ja je ent wel streng voor jezelf maar kon niet weerstaan aan het leuke schaartje.LOL.

AnitaS said...

Dat is weer een gezellige dag geweest. Leuke aankopen heb je gedaan. Leuk die brillenverzameling. Leuke schaartjes zijn er toch.

Simone de Klerk said...

Wat een gezellige post! Heerlijk, zo'n dagje uit met vriendinnen. Ik was de open dag helemaal vergeten. Het zal Simone niet zijn...
Bedankt voor de opheldering van de brillen. Ik moet er echt om lachen. Heerlijk, die tics (((o:
Mooie stofjes heb je voor Sonja's RR uitgezocht!
En die sokken zien er lekker warm en gezellig uit.
Fijn weekeinde!

quilting Jeannet said...

Leuk dag geweeest Jossie, die winkel staat ook op mijn "to go"lijstje, maar ik kom niet zo vaak in die buurt. Mooie stofjes heb je gekocht, en knap dat je zo standvastig ben, mijn vlees is véél zwakker.....Wat een mooie kleur sokken! dat is toch een plezier zo, veel leuker dan die grijze en zwarte van vroeger.

Groetjes, Jeannet

Hennie said...

Dat klinkt erg gezellig, leuk schaartje heb je gekocht en verstandig eerst een paar ofo's weg werken, dat ben ik ook van plan ik ben vanmiddag nog even in Oldenzaal geweest daar was ook openhuis.
Fijn weekend Hennie.

Francien said...

Leuk Jossie...je lapjes...vind ze prachtig en je schaartje ook...en heerlijk zo`n dag met je dinnetjes en in een quiltwinkel zou je mij ook op kunnen sluiten hoor...vind het er heerlijk als je alles mag bekijken zonder dat er iemand achter je staat te dringen...gek genoeg is het meestal altijd in de quiltwinkels heel relaxed..maar de verkoopsters weten meestal zelf hoe moeilijk de keus soms is en je eigenlijk een beetje staat te lummelen bij de lapjes/patroontjes...en ja dan die kassakoopjes...vooral als je in de rij staat of even moet wachten zijn die een extra buit....
Ik heb alleen nog maar een multifocale bril en werk meestal sàvonds onder mijn daglicht/loupelamp...ben nog even besluiteloos wat de kleur lapjes betreft maar ik ga een projectje maken uit dat pracht quiltmagazine wat ik van je gehad heb...als mijn vingertjes het tenminste toelaten...dit natte weer is niet zo best voor hun...maar dat komt wel weer....groetjes en een fijn weekend...Francien.

Marion B. said...

Wat een heerlijkheden! De lapjes, de schaartjes én de brillen :-)

Anonymous said...

Ik ben net terug van de Log cabin, helaas geen weestand kunnen bieden aan de mooie lapjes. Schaartjes waren zeker op, want die heb ik niet gezien. Grappig je verzameling brilletjes, ik heb ze nog niet nodig, maar ben bang dat het niet lang meer zal duren

Guusje, said...

Leuke open dag lijkt dat helaas voor mij te ver om even heen te gaan anders was ik zeker langs gekomen. Mooie aankopen zie ik hier en ook mooie voor de RR. Je sok wordt weer prachtig en de brillen wat een leuke verzameling. Ik doe het er met eentje waar alles inzit.

Anita - Vlijtige Handjes said...

Wat heb je toch leuke 'stiekeme' aankopen. Je schaartje vind ik er leuk. De een heeft chocolade als gelukshormoon en wij quilters stofjes. Mogen we ze niet houden zijn we er nog blij mee.
Je brilletjes zijn wel heel herkenbaar. Ik had een multi maar kon er echt niet aan wennen. Dus weer 2 aparte maar nu moet ik er aan geloven. Mijn ogen worden echt minder. Maar mijn brilletjes her en der gaan niet weg hoor...oh nee!

Fijn weekend
Groetjes Anita

GRANNY'S HOUSE said...

Dat ziet er uit als een hele leuke dag en keurig hoor dat je niet zoveel gekocht hebt.
Ik heb ook heel wat brillen, want vanwege mijn afwijking mag ik geen multifocale glazen, wat me toch wel heel handig lijkt, want je blijft soms brillen op en afzetten.

Groetjes
Ines

Lida said...

Leuke verzamelingen krijg je zo, kijk maar naar mijn schaartjes! En ja brilletjes heb ik ookin allerlei kleuren en sterktes, voor lezen, naaien en borduren, dus ja ik leef met je mee en die stoffen, gaaf! Groetjes
Lida

Joyce said...

Dat je een topdag hebt gehad....daar twijfel ik niet aan. Ziet er gezellig uit en zo te horen heb je je heel goed kunnen bedwingen door je prima voornemen!!
Brilletjes....och ik kan ook niet zonder maar ik ben ze OF allemaal kwijt OF ik kom ze om de haverklap tegen.....;0))

Yvonne aka sommeke said...

LOL met al je brilletjes op een rij!
In de supermarkt jengelen de kindjes toch ook aan de kassa vanwege al het snoep dat daar hangt? Ach, nu en dan jezelf verwennen moet kunnen toch!

Mascha said...

Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad.
Groetjes Mascha

Johanna Zweden said...

Grinnik je lijkt Elton John wel, maar hier hetzelfde hoor.
Mooie lapjes, en ik hoop dat het je lukt , om eerst je Ufo´s af te maken, voordat je met wat nieuw begint.
Zalig zo een dagje eruit.
Fijne dag groetjes Joke

Inge Slaats said...

Heerlijk hè zo'n uitje naar de Log Cabin. Gave winkel en Jacqueline is leuk! Mooie aankopen, ook die voor Sonja. Cool schaartje ook.
Véél brillen, jeetje......

Groetjes,
Inge

hetty said...

I guess what you call 'open day' is like an 'opem house' for us. I love those. I went to a local quilt shop on Saturday. Didn't buy much, but just sat there and admired all the fabrics. Love your sock! In between quilting and other crafts, a bit of knitting is fun.

Nana's Quilts said...

I may have that many pairs of glasses myself. Buy the cheap ones then if they get lost or broken, oh well. I think you have more strength than I do - I would probably have bought a few (small) things. :-)
Marne

marion anderson said...

wat een gezellig blogje heb je , ben dan ook meteen volger geworden, ben ook verslaafd aan sokken breien en sinds kort aan quilten , leuk he? , liefs marion

LuAnn said...

I love your new fabrics...and I think I have that same pair of scissors. They are at the check out counter, and I couldn't resist either. I am in a round robin again this year. I would love to see all of your group's finished quilts.