14 October 2008

Een lang week end/ a long week end

Eindelijk weer een paar minuten om mijn blog bij te werken. Ik heb een lang en druk week end achter de rug. Zaterdag was er een bijeenkomst voor een groep quiltsters, die elkaar via internet hebben leren kennen en nu dus persoonlijk wilden kennismaken. Het was een geslaagde dag. Heel leuk om de gezichten achter de namen te zien. We werden met koffie/thee ontvangen, daarna een show and tell, toen het dorp in naar de plaatselijke quiltwinkel, waar niemand zonder draagtasje vandaan kwam. Samen geluncht en na de lunch werd er een workshop gegeven, waarin we een etuitje van Japanse stoffen hebben gemaakt. D.w.z. ik geloof niet dat iemand het helemaal af had. Ik ben niet verder gekomen dan de basis, de Dresden Plate. Misschien ga ik het wel voor iets anders gebruiken. Ik heb hier nog een Japans vouwwerkje liggen. Misschien kan ik het combineren. Hieronder een foto. Ik heb alleen "actiefoto's" gemaakt van werkende, etende en pratende quiltsters. Van de show and tell heb ik helaas niets.

Meer foto's staan op mijn album
Na afloop ben ik nog met Yvon en Miny naar Heleen in Hasselt geweest. Heleen heeft daar een heel leuke winkel Daarna weer terug naar Apeldoorn, waar ik bij mijn dochter logeerde. Zij en haar vriend hebben sinds kort twee jonge katjes, een feest om naar te kijken. Je hebt geen tv meer nodig! Richie, hun oude kater is 18 jaar geworden, maar een paar maanden geleden helaas overleden.

Zondag terug naar huis maar dan wel via Eindhoven. Diverse mensen hadden zakken vol spullen voor het goede doel meegegeven voor Tineke, die vlakbij Eindhoven woont. Bij Tineke nog thee gedronken en wat gekletst, daarna door naar mijn vriendin in Eindhoven. Dus weer koffie en kletsen. 's Avonds met vriendin gaan eten en 's nachts door de mist naar huis gereden. Een heel druk maar heerlijk week end.

Finally I have a few minutes to update my blog. The week end was very busy. I left home on Friday afternoon to stay with my daughter in Apeldoorn close to the town where on Saturday we had a meeting of quilters who met on line. So it was time to meet in person. We had a great day just like quilters ought to. Lot of talking, show and tell, a quilt shop visit, nice lunch and in the afternoon a workshop. We got a package with lovely Japanese fabic to make a small case to put some quilt clutter in. Unfortunately I did not finish mine. I am a very slow hand piecer. But I have another Japanese block for which I had no use. So maybe I can combine these two and make something else. Later I drove with Yvon and Miny to Hasselt to Heleen, who has a lovely gift shop there. Then back to Apeldoorn to my daughter's. They have two kittens and they entertain the family without end. So much fun to watch them playing around. Their old cat Richie died of kidney failure a few months ago. He was 18 years old and a respectable old gentleman. They really have to get used to these two little devils who rule the houshold completely ;-)
Sunday I went back home. Took the long way to deliver many bags with goodies for charity to Tineke, who lives close to Eindhoven. I had a cup of tea and a chat with her and then went on to my friend in Eindhoven. Again coffee and chat and later on went out to diner. Arrived home about 2 am after a long drive through a very foggy night. Fortunately there was hardly any traffic on this usual very busy motorway.
A very busy but great week end.

3 comments:

Willeke de la Chambre said...

Ziet er heel gezellig uit joh!

Martine said...

Wat een schatjes, zeg (de poezen dan :))

Unknown said...

I got tired reading all you did and about all the driving but you had a great time!