27 September 2010

Ik ben er weer, back again

Ik heb even een blogpauze gehouden. Ik had het zo druk met van alles en nog wat, dat bloggen twee weken op een laag pitje heeft gestaan. En wat heb je dan veel tijd voor andere dingen. Zoals wat spullen maken voor onze goede doelen. Nog niet alles is klaar, maar een paar dingen kan ik al laten zien.

I am back after a short break from blogging. Oh boy, that leaves a lot of time for other activities. It has been a busy time in my personal life but I also got some time to sew. I made a start with some small projects for charity.

Voor de jaarlijkse kerstverkoop van het Lapjeshuis heb ik een paar vrolijke kussenhoesjes gemaakt. Ik ben nog bezig met wat andere spulletjes. Als alles lukt en af is, laat ik ze zien.
For the annual Lapjeshuis Christmas sale I made some pillowcases, two are finished, one will be finished tomorrow. Don't they remind you of spring? I am still sewing some more items. I'll show them later when finished.




Voor het winkeltje van Jopie's Dromenquilt heb ik wat pannenlappen gemaakt. Ook voor dit winkeltje ben ik bezig met nog wat andere dingen. Ook die laat ik later zien.
For the webshop of Jopie's Dromenquilt I made some potholders. I am still sewing some other items which I wil show after finishing.


Dan nog een berichtje voor degenen die bezig zijn met de clamshells. Over een paar dagen is het weer update-dag. Ik heb hierboven, onder de header, een link naar de intekenlijst gezet. Als je iets wilt laten zien (en ik hoop, dat er heel veel te zien is) wil je dan je naam en de link naar je blog invullen?

At last a message for the Clamshell Club. Only a couple of days away from our next update. Just underneath my header I put a link to the sign in list. If you have some progress to show (and I surely hope that you surprise us with lots of wonderful projects) would you be so kind as to fill in your name and link to your blog? It saves so much time. I also suggest that you visit the members who left a comment and leave a comment on their blog as well. This instead of sending a 'thank you mail'. This also leaves us some more time to sew ;-)

22 comments:

Mistea said...

Yes, it looks a lot like spring - there are even some flowers showing their faces in the neighbourhood lately.

Your pillows are gorgeous.

Bev C said...

Hello Jossie,

I love your Spring inspired cushions. They are so fresh and bright.
Happy days.
Bev.xoxo

quilting Jeannet said...

Af en toe moet je even pas op de plaats nemen Jossie, bloggen kost ook wel heel veel tijd moet ik zeggen, je laat weer erg leuke dingen zien voor het goeie doel, dat vind ik toch zo goed dat zo veel mensen daar mee bezig zijn, ik ben erg onhandig met de naaimachine maar als ik altijd zie wat jullie maken, petje af joh!

Groetjes, fijne dag! Jeannet

GRANNY'S HOUSE said...

Wat een leuke en lieve kussenovertrekken en het setje is ook erg mooi. ik ben gek op blauw.

Groetjes
Ines

Anonymous said...

Leuk die kussentjes en pannelappen (welke vulling heb je gebruikt?). En zo lang ben je nu ook weer niet weggeweest, weken vliegen hier voorbij. Maar het is altijd leuk om weer iets te horen van je.

Mascha said...

Oh, die kussenovertrek zijn echt erg leuk met die bloemetjes.
Groetjes Mascha

AnitaS said...

De blogpauze is niet voor niets geweest. Wat een prachtige kussenhoezen heb je gemaakt.

Berna said...

Mooie dingen heb je gemaakt! En als bloggen even teveel wordt, moet je gewoon even de keuze maken een pauze in te lassen. En wij lopen niet weg hoor. De draad is (letterlijk) zo weer opgepakt.

Johanna Zweden said...

Wat ben je weer gezellig bezig geweest, en wat een leuke dingen heb je gemaakt.
Ja het is goed om af en toe even een blog-pauze in te lassen, want ik merk soms ook dat de computer je leven overneemt.
Van mij zijn er vanuit Zweden ook weer 2 dekens onderweg naar Jopie, het is goed werk wat we doen, en zoals jij al die spulletjes maakt voor de verkoop,halen zij nog geld ook op.
Fijne dag groetjes Joke

Quiltpassion.blogspot.com said...

Wat een vrolijke en mooie kussenhoesjes heb je gemaakt! Daar zullen vast kopers voor zijn. En de pannenlappen zijn ook erg leuk. Gelijk ook dat je even stopte met bloggen, soms gaan andere dingen voor!
Groetjes, Cisca

katrien said...

WAt een blogpauze allemaal teweeg brengt hé.Mooie kussenhoezen en pannenlappen.

Guusje, said...

Wat heb je leuke dingen gemaakt. Wat goed dat je dit ook doet en je kunt nu eenmaal ook niet alles tegelijk dus een blogpauze is soms even nodig.

Annelies said...

Welkom terug ! je hebt leuke dingen gemaakt !

Marie-José H said...

Je hebt je blogpauze goed besteed. De kussentjes zijn enig.

Gisele said...

Beautiful spring cushions Jossie!

Yvonne aka sommeke said...

Amaai Jossie, jij bent weer goe bezig geweest! Lieve kussens en handige pannenlappen!

Marie-José H said...

Je hebt je blogpauze goed besteed. Je kussentjes zijn enig. Doen heel zomers aan.

Lida said...

Wat ben je druk geweest, ja je houdt gewoon tijd over als je niet blogt, maar het is toch niet zo gezellig!! Leuke dingen heb je gemaakt!
Groetjes
Lida

Francien said...

Nou je hebt het druk genoeg gehad en nog zo te lezen Jossie...je hebt maar twee handen en dan schiet er soms wel eens wat bij in...wat je gemaakt hebt ziet er heel vrolijk en leuk uit zeg...we zien vanzelf als je weer wat gepost hebt en een winkeltje met tijd heeft nog niemand...jammergenoeg....groetjes Francien.

hetty said...

Welcome back, Jossie! I love your little pillows! So cute.

Heleen said...

Wat een leuke kussentjes. en je pannenlappen ook. Je bent er maar weer druk mee. Van dit soort ijverige lieve mensen moeten we het hebben.

Simone de Klerk said...

Tjee, ik merk dat ik je een tijdje niet meer bezocht heb. Op de een of andere manier hou ik het allemaal niet meer bij.
Zie daar, wat een mooie sloopjes! Zo kleurrijk en vrolijk.
En die pannenlappen zien er erg mooi uit. Knap!