19 May 2010

Flowers on Wednesday


Hier wat rood-witte bloemekes om de donkere en koude woensdag wat op te fleuren. Deze week heb ik er twee gemaakt en een stapel rood-witte geplakt. Sinds vorige week gebruik in de Sewline glue pen en dat gaat een stuk sneller dan het rijgen wat ik eerder deed. Meer tijd om te naaien dus en meer kans dat de bloemen ooit een quilt worden. Als je op de 'watch our garden grow' knop in de zijkolom klikt, kom je op de site van Karen en via haar lijst zijn heel wat bloemen te bewonderen.

Two red-white flowers to brighten this cold and windy Wednesday. I also glued a pile of red and white hexagons. Last week I discovered the Sewline glue pen and it is so much quicker than basting. More time to sew and a better chance to finish a hexagon quilt. If you click on the 'watch our garden grow' button in the left side bar you will get to Karen's side and find a list of more 'gardeners'.

SCHELPEN EN CLAMSHELLS
Ongeveer 10 quiltsters waren erg enthousiast over de schelpen (paddenstoeltjes) waarmee ik bezig ben en vroegen of ik een groep wilde opzetten zoals voor de hexagons. Dat wil ik wel en ik zou het erg leuk vinden als er op de diverse blogs schelpen gaan opduiken. Het is een ideaal patroon voor degenen die graag op de hand werken en van appliqueren houden. Geen makkelijk patroon maar wel een uitdaging en je kunt er allerlei leuke dingen van maken. Inmiddels hebben zich 4 mensen definitief aangemeld. Wie doet er nog meer mee? We dachten aan 1 update per maand tegelijk met mijn update voor de challenge met Yvonne en Katrien. Ik heb met beiden overlegd en zij zien het als een extra stimulans en hebben er geen bezwaar tegen. Ik zou het zooo leuk vinden als er zich nog wat mensen aanmelden.


About 10 quilters who were very excited about my clamshells asked if I would start a clamshell group like the hexagon group. Yes I would like to. By now there are four of us but of course we are looking for more participants. Should be fun to see shells on many blogs. The pattern is not really easy but it has several possibilities and it is great for quilters who do like hand work and applique. So please leave a comment or send me an email if you would like to join. The plan is to start the 1st June and to keep things stressless there will be only one update a month on the last day of every month together with my challenge update. I hope many of you will join the group.

42 comments:

Guusje, said...

Wat een prachtige bloemen en de kleuren helemaal te gek, de schelpen daar doe ik niet aan mee want ik heb nog zoveel liggen al is het wel een uitdaging.

katrien said...

Leuke hexablommetjes.
Succes met de schelpengroep.

Jeanette said...

Your red & white flowers are gorgeous. I'm considering doing the clamshells. :) i'll let you know in a day or 2 if i'll join you. Jeanette

Madammeke Ongeduld said...

mooie kleuren al die tinten wit roos en rood

ria vogelzang said...

Wat zijn je bloemetjes in rood en wit mooi!
En je schelpen staan ook al zo schattig..... Het is wel een echte uitdaging aan mijn adres, hoor......
Ik denk dat ik toch maar beter eerst wat af kan maken, maar ik hou het zeker in gedachten..... (misschien dat ik met toch nog bedenk, straks...... - ik ken mezelf goed genoeg....) ik vind ze ZO schattig....
;))

GRANNY'S HOUSE said...

Je hexebloemen worden prachtig en je schelpen ook, ik zou graag mee doen, maar moet nu eerst wat andere dingen afmaken.

Groetjes
Ines

Joke said...

Wat een heerlijk vrolijke bloemen heb je gemaakt!
Die schelpen zijn echt héél leuk, maar ook ik wil er nog even over nadenken voordat ik me halsoverkop weer ergens voor aanmeld.

groetjes, Joke

Marion said...

Mooie rood-witte bloemen heb je! Van de schelpen of paddenstoelen blijf ik lekker af... Heb één quilt met ronde vormen gemaakt (de doolhof op mijn blog) en daar laat ik het heel graag bij.....

Succes met de groep en ik ga jullie wel volgen en moed inschrijven!!

Gerda Hartman said...

Mooi! Ik ben ook gezwicht voor de hexagonnen en ook in rood met wit! Fijne dag.

JustCindy said...

I'm drooling like crazy over your red & white flowers. I hope some will grow in my garden. ;) Are the shells hand sewn also?

Dorine said...

Mooie blommen hoor die rood witten

Berna said...

Het lijken wel klaprozen. Wat mooi!

martine said...

Verleidelijk hoor die schelpen.
Maar nog even niet.
Ik weet wat een moeite het kost om mooi recht te blijven.

Francien said...

Je schelpen worden mooi Jossie maar persoonlijk ben ik weg van hexagonnen...ik ben er voor 20 jaar mee begonnen en vind het nog steeds leuk af en toe een quiltje van de blommetjes te maken...de jouwe zien er zo lekker fris uit...mooie kleuren die verschillende roodtonen...prachtig!!
groetjes Francien

conny's quilts en creaties said...

Wat een mooie hexjes zo in rood en wit, mag ik even aaien???? De schelpjes zijn voor mij echt teveel, ik heb nu al zoveel dingen tegelijk onder handen......Ik vind ze wel super mooi!

hetty said...

I love your red and white hexagons! Beautiful! Have never heard of that glue pen. Do you have to wash the quilt to get the papers out? I am very interested in joining you with the clamshells. I hope I will be able to keep up.

Handige Handjes said...

Ooooow...wat leuk, die hexen in rood/wit....zo vrolijk! Ik doe af en toe ook iets aan mijn hexen...maar ik ben zo eigenwijs om het op mijn eigen wijze te doen: met een mal van paternoplaat de hexen op stof aftekenen, uitknippen met naad...en dan maar patchen. Ik sla het omrijgen of omplakken dus over.

Annelies said...

Erg leuk, die frisse hexagons.
Veel succes met de schelpjesclub !

Valentina said...

Lieve, Jossie, wat ben ik blij dat ik samen met jou aan een schelpjes quilt kan beginnen! Jippie!
en je bloemetjes voor vandaag zijn heel leuk. Ike heb een uitgebreid commentaar voor je achtergelaten bij GHQA.
Groetjes,
Valentina

Nana's Quilts said...

When my friend Caroline was here (from den Haag) she was working on hexagons using the glue pen and saying how wonderful it was - so she left me her pen to try out. Good to know that it works well.
Marne

Heleen said...

Wat ben je weer lekker bezig met van alles en nog wat. Die rode hexjes zien er vrolijk uit. Die schelpen lijkt me een drama dus daar geef ik me maar niet voor op. LOL

inge said...

prachtige rode hexjes!

quilting Jeannet said...

Ehhhhh, donkere koude woensdag.....dan zit je toch echt in de verkeerde kant van het land Jossie! hier is het subliem weer, je bloemen groeien er goed bij, ik wil ook zo,n pen, dat lijkt me wel een stuk handiger! enne.....die paddestoeltjes laat ik over gaan, te moeilijk.......

groetjes, Jeannet

Saskia said...

Voor het eerst op je blog terecht gekomen.
Wat leuk die rood witte bloemen. Dat gaat een mooie quilt worden. Ik hoor in de blog wereld al meer over de lijm pen. Toch maar eens op zoek. Dan gaan de bloemen bij mij ook wat sneller.

wilmakuin said...

Wat prachtig!!! De schelpen zijn geweldig en de rode fantastisch...

Michele said...

Hello, I would love to joing your clamshell group! What size are yours? I have some papers, but I may want to go with a larger size. Is there anything else I need to do to join? Thank you for the inspiration to begin.......Michele

tubakk said...

How fantastic your flowers are!

Betsy said...

your hexies are great and the clamshells look wonderful.

Bev C said...

Hello Jossie, gosh you have been busy. I do like the red and white theme you have going with your hexagons. Good news about the glue pen working. Though I have to admit I do enjoy the hand sewing part of hexagons-of course if it is quicket you get more done!!! Happy Sewing.
Bev.xoxo

Mistea said...

Those flowers are gorgeous and I see there are a whole lot more ready to grow in your garden. I am enjoying your colours.

Ooh and I see the audience is growing again - can't wait til you have some other people playing along to see how far back they make me sit!

Karen said...

Something about red, I just love your flowers! I can't read most of the comments, but I hope you get a few more interested in making clamshells with us.

Peg - Happy In Quilting said...

Jossie I do love your floweres....and the clam shells sound like fun, sounds like a challenge.....wo what would I need?

Sue-Anne said...

Your hexagon flowers are gorgeous. I love seeing everyone's garden growing each week. I would love to join in with the clamshells.

Dorine said...
This comment has been removed by the author.
Joyce said...

Geweldig!! Zowel de blommekes als de schelpen!!
Het is dat ik pas met appeltjes aan de slag ben gegaan......
:0))

Narelle said...

Mmmm! I do love red. :o)

Daniëlle said...

Prachtige rood/witte bloemen joh! Maar ik pas voor de schepjes hoor!! Heel veel succes! Mooie avond verder, groeten, Daniëlle

Yvonne aka sommeke said...

Haaa Jossie, wat worden je rood/witte hexbloemekes mooi!
En ik ga jullie zeker volgen met de paddenstoeltjes maar niet meedoen. Zit voorlopig nog met genoeg ronde vormen .... ;-)

Coffeedoff said...

Hello, thanks for visiting my blog!

I'm a complete novice to quilting. Have sewn the jelly roll together and this week am about to find out how to put the middle and the back on! I think it will be some time before it is finished.

I shall watch your blog with interest.

Gisele said...

Oh Jossie, i adore your red & white flowers, just stunning!
I've been admiring your clamshells & have been tempted to join & sew along with you, so sign me up!
Have a lovely weekend :)
Gisele xox

Johanna Zweden said...

Wat zal dat schitterend worden die hexagonnetjes,mooi dat rood en wit
Mooi je zee schelpen quilt.

Nog bedankt voor je lieve wensen.

Fijne pinksterdagen
Groetjes Joke

Sandra Henderson said...

So glad you are a flower girl! I'm late getting around to see you this week, it's almost time for another Wednesday! :)
Lovely red flowers! I'm so tempted to join your clamshell club, and might at some point if you'd allow me. However, I'm just too full at the moment! Not enough eyes and hands! I will enjoy watching... XO