14 May 2010

Civil War Diary quilt, clamshells

Voor vandaag twee blokjes voor de Civil War Diary quilt gemaakt. Ik geloof dat ik er nu 35 heb. Nog ongeveer 35 te gaan, want ik maak ze niet allemaal. Ik heb de blokken vergroot naar 7 inch. Als ik alle blokken zou maken, zou de quilt veel te groot worden.




Another two blocks for my Civil War Diary quilt. Now I have 35 blocks and another 35 to go. I don't intend to make all the blocks. I enlarged the blocks to 7 inch. If I would make all the blocks the quilt would become way to big.

Afgelopen week heb ben ik verschillende keren gevraagd of ik groep wilde opzetten voor de clamshells, de schelpen (ik noem ze paddenstoeltjes) van mijn challenge quilt. Ik denk hier nog even over na. In principe zou ik het wel willen, maar ik weet nog niet goed hoe ik dat dan met mijn challenge moet combineren. Het zou wel een extra stimulans zijn, maar of dat eerlijk is tegenover Yvonne en Katrien?
Misschien willen degenen die belangstelling hebben voor zo'n groep dit alvast kenbaar maken. Dat helpt bij het nadenken.

This week several quilters have asked me if I would set up a clamshell group something like the hexagons, the klosjes, the basket groups. I have to think about that because my clamshell quilt is part of the challenge with Yvonne and Katrien. I am not sure if it is fair to them to work on my challenge quilt together with another group. It is a dilemma for I see the advantages and the fun of playing with a group.
Please let me know if you are interested or what you think about it. Perhaps this would make it easier for me to decide
.

23 comments:

Lida said...

Mooie blokken, nu als je ze allemaal groter maakt, ja dan wordt het een reuzequilt, dus ik denk dat 70 wel een heel mooi getal is! Fijne dag, groetjes
Lida

Petra said...

Maar wel twee hele mooie blokken zijn het geworden. Ik kwam er juist achter dat ik extra blokken zal moeten maken om de quilt groot genoeg te krijgen voor op bed. Ik heb nog even te gaan dus (heb er nu bijna 80, jij zou nu ruim klaar zijn :-)

Erica said...

Het zijn 2 mmoie blokken geworden. Niemand "verplicht" je om de hele quilt te maken hoor. 70 is ook al veel.

Inge Slaats said...

Hoi Jossie,

Ik vind je blokken ook erg mooi. Wat leuk bedacht trouwens om de blokken groter te maken, ziet er vast super uit.
Fijn weekend!

inge

inge said...

heel leuke blokken!

Guusje, said...

Het zijn twee prachtige blokken geworden en al op de helft geweldig toch. Je gebruikt weer mooie stoffen.

Yvonne aka sommeke said...

Haaaa, mooi weer, vooral de 2de bevalt me erg. Zie ik het goed? Een bruin stofje?
Zeg Jossie, niks moet alles mag! Natuurlijk mag je een paddenstoelen-groep oprichten! Een extra stok achter de deur ga je toch niet afslaan zeker?
Goe weekend!

Heleen said...

Mooie blokken Jos. Ik begin er ook steeds meer over na te denken om ze toch maar niet allemaal te maken. Voorlopig nog maar ff door want ik zit nu op de 42. En inderdaad 7 Inch zou een mega ding worden. Vind het nu met 6 inch al groot.

Mascha said...

Mooie blokken. Ik ben vooral weg van het tweede blokje.
Groetjes Mascha

vivi said...

hi :)
I have put your blog in my side bar, so I can see the mini pic of your publications, and come quickly
wish you a great weekend
xoxo

Daniëlle said...

Wat zijn je blokken mooi joh! De stofjes die je gebruikt hebt zijn om te smullen! Mij zie je niet op de paddestoelenclub hoor hihi, alleen als er kabouters in gaan wonen LOL!! Mooie weekend alvast, groeten,Daniëlle

nadia said...

Supermooie blokken hoor! En wat heerlijk dat je al op de helft bent..... :) Groetjes, nadia

Kitty said...

Ik heb de 'paddestoelen' nu nog op mijn WIM-lijstje staan, maar als jij een groepje gaat oprichten dan doe ik zeker mee.

Annelies said...

Wat een mooie blokken met erg leuke stofjes !!

wilmakuin said...

Prachtige stoffen!! Mooie blokken...

Klaske said...

Mooi blokjes Jossie!!!Mijn teller staat nu op 30 blokjes, dus ik ga nog even door!

Karen said...

Beautiful CWD blocks. I just may have to get that book and also the Farmer's Wife is very nice. But first, maybe I should finish my Dear Jane blocks!

A clamshell group sounds like fun, but I understand what you are saying, as it is your challenge quilt. I like how you post your progress at the end of each month and if you decide to start a group, you would not have to change that. The group could also post at the end of each month.

Johanna Zweden said...

schitterend je blokken,
Ik sta even op een stop, maar hoop volgende maand weer te volgen.
Groetjes Joke

Anonymous said...

Alhoewel civil war niet mijn ding is, vind ik de blokken erg mooi. Een challenge is wel een extra stimulans om iets af te maken.

katrien said...

Mooie blokken hoor.
En de paddestoelenclub moet je zeker niet laten hoor.

Johanna Zweden said...

Mooi je blokken Jossie mooie kleuren.
Groetjes Joke.
Ps als je een AA wilt ruilen, dan hoor ik het wel

Hennie said...

De blokken zien er erg mooi uit, prachtige stofjes gebruik je.
Groetjes Hennie.

Marie-José H said...

Ha ha Jossie, jij bent ook nog steeds met genoeg projecten bezig. Hoe is het met je antieke?