17 October 2012

Dat heb ik dus weer.........

Laat ik in mijn laatste logje de top van de Civil War quilt zien en vermeld ik trots dat die zeer binnenkort door Anne gequilt gaat worden, kan ik de achterkant niet meer vinden... zucht...
Ik heb hem op een veilige plek gelegd en er een briefje op gespeld, dat er niet in geknipt mag worden, want het is de achterkant voor.........!  Ik heb alle dozen en kasten doorgespit en kan die  @*$%*&#2 lap niet vinden. Ben dus behoorlijk boos. Op mezelf en op die stomme lap, die  weigert om tevoorschijn te komen. En ik ga nu heus geen nieuwe kopen. Want.... dat is dus ook weer zoiets.... tijdens mijn zoektocht heb ik de achterkant teruggevonden van de KF top, die na de verhuizing ook onvindbaar was. De plannen voor die achterkant zijn veranderd en nu heb ik dus weer het origineel in handen. In dit geval niet erg, want ik ben bezig de achterkant van de KF van de resten van de voorkant in elkaar te zetten. Maar om e.e.a. te versnellen, gaat nu toch de KF als eerste naar Anne met de originele achterkant. De KF resten worden nu een nieuwe quilttop (waarvoor ik de achterkant dus pas op het allerlaatste moment ga kopen!). Is het nog te volgen?



Moest het even kwijt. Ik ga vanmiddag mijn kamer leeghalen en opnieuw inrichten. Een giga klus, maar wie weet hoe gelukkig ik vanavond ben met mijn hervonden schatten!


^:^

20 comments:

Berna said...

Gooi het er maar uit. Dat lucht op. Je vindt de achterkant vast weer terug.

Annerieke said...

Mijn ervaring is dat je het pas weer terug vindt als je het niet meer nodig hebt ;p
Suc6 en geniet van een mooi opgeruimde werkkamer :D

Gonny said...

Soms zit het mee, soms zit het tegen...
Als je niet meer zoekt dan vind je het vaak. Dus lekker ruimen en niet bewust zoeken......

AnitaS said...

Erg is dat het. Je ziet hem zo voor je. Ik ben ook goed in opbergen en dan niet meer terugvinden. Succes.

Klaske said...

Wauw wat een mooie blauwe lap!!!
Maar uhhh, was jij dat niet die een tijd terug een lap vond maar niet meer wist waar ie voor gebruikt moest worden. Ik heb dat eerder eens bij iemand gelezen en ik dacht dat jij dat was...
Maar erg frustrerend dat je hem niet kunt vinden, maar toch een fijne dag Jossie!!

Plakhuis said...

Ik moet wel een klein beetje lachen (sorry) maar ik weet nog dat je er briefjes op deed omdat je ooit een gekochte achterkant per ongeluk gebruikte voor iets anders. Briefjes helpt dus ook niet. Verdwijnen nu dus helemaal. Veel succes met zoeken/opruimen. Hopelijk lag het niet in het sokkenlaadje!!!

quilting Jeannet said...

Jeetje Jossie....het zou mij kunnen overkomen zijn......zal toch niet, ga vrijdag mijn quilt weg brengen...heb je het al gevonden, en , is alles lekker opgeruimd, je weet het he, Johan Cruyf.....ieder nadeel hep zijn voordeel.....

Francien said...

Meestal als je een nieuwe achterkant gekocht hebt of dat ene stofje wat je kwijt bent....vind je het weer Jossie.........zo gaat het hier meestal....succes bij het "nakijken"...opruimen hoeven wij niet toch?.....liggen alleen maar goede ideën rond.....groetjes Francien.

conny's quilts en creaties said...

Ik duim dat je je lap dan ook weer vindt, misschien ligt ie wel tussen lakens of zo? Frustrerend dat je weet dat het er moet zijn maar niet vinden kan....

GRANNY'S HOUSE said...

Ik ken dat gevoel, ben maanden een top kwijt geweest.
Ik weet zeker dat je achterkant binnenkort tevoorschijn komt en tot die tijd mag je van mij blijven mopperen ;-)

Groetjes
Ines

Roos said...

Zo herkenbaar....":o)
Groetjes Roos

Ingrid said...

Ach gossie, die Jossie.
Komt wel goed schatje.

Succes!

Groetjes Ingrid.

Marion B. said...

Zo herkenbaar, succes hihi.

Quiltpassion.blogspot.com said...

Ook voor mij heel herkenbaar, sterkte en succes!
Groetjes, Cisca

hetty said...

Every time I put something in a safe place, I lose it. And when I decide to replace the lost item I can be sure that I will find it almost immediately after I get home.

Unknown said...

I hope you will find it!

Anonymous said...

Heb je het al gevonden, anders toch maar eens bij RD4 gaan kijken. Misschien vind je daar je lap en kun je hem kopen.

Simone de Klerk said...

Okay Jos, ik moet toch een beetje lachen. Vooral met dat blaadje op de onvinbare achterkant.
Heb je de Heilige Antonius al gevraagd? Die wil je vast graag helpen.
Geniet van de mooie dag vandaag.

Narelle said...

I don't think there is a 'safe place' for fabric ... it's never there when you want it :o)
Love that blue wavey fabric!

Yvonne aka sommeke said...

Oh oh Jossie toch! Heb je hem weer gevonden?
Wat is je CWDquilt een plaatje geworden, dikke complimenten!
En het quiltwerk maakt hem zeker nog mooier, ik ben erg benieuwd!