19 December 2010

Wat 'n winter!

We mogen dan wel in het zonnige zuiden van ons land wonen, maar op dit moment lijkt het een wintersportoord. Maar dan zonder sporters. Het sneeuwt al weer uren en volgens de buienradar is er nog meer in aantocht. Ik heb er twee mini  filmpjes van gemaakt. Ik hoop dat het lukt om ze te plaatsen.

We are supposed to live in the sunny South of our country but at the moment it looks more like a winter sports resort though without sporters. Occasionally we see someone walking a dog or a car driving by but so far that is the only movement in the street. I took a few mini videos. I hope I'll get them posted. It looks very much like we will have a white Christmas this year. Our children would come down to celebrate with us but I am not sure it is wise to drive about 200 km. We'll see, it is 6 more days untill Christmas.



Een paar dagen geleden was Simone hier. We hebben alvast 'Kerstmis gevierd'. Het was weer heel gezellig en hebben weer flink bijgepraat. En natuurlijk kleine cadeautjes uitgewisseld. Dit is wat Simone voor mij heeft gemaakt.
A few days ago Simone came to visite me. We had our own little Christmas celebration and had a great time. A good chat of course and exchanged some little presents. This is what she made for me



Een schattig mini winterquiltje met mijn lievelingsdier en in mijn lievelingskleur. En nog een heel lief kleedje in stofjes, waarvan zij een quiltje had gemaakt en dat ik zo mooi vond. Dank je wel lieve Simone. Ik ben er heel blij mee. Onderaan dit verhaal zie je wat ik ermee heb gedaan. Het is een gezellig hoekje geworden.
A lovely mini winter quilt with a stitchery of mu favourite pet and in my favourite colours. And another little quilt in beautiful fabric that I admired in one of her quilts. Thank you so much dear Simone. I really enjoy the presents. A the bottom of this post you will see what I did with them. The kitty got some company.

Unfortunately I forgot to take pics of the things I gave Simone. Maybe you will find them on het blog.



19 comments:

Simone de Klerk said...

Wat een ongelofelijke hoeveelheid sneeuw! Leuk, hoe je ons een indruk geeft (o:
Je hebt er een gezellig kersthoekje van gemaakt met je mooie quilt, die weer zo prachtig gequilt is! De lampjes maken het af.
Bedankt voor de gezellige middag!

pauline said...

Het filmpje heb ik niet kunnen bekijken. Maar dat was ook niet nodig. Ik woon ook in het zuiden en er ligt 20 cm. sneeuw. Ik heb net een van de honden "ontdooid".
Leuke dingen heb je van Simone gekregen, het ziet er gezellig uit.
groetjes,

Klaske said...

Leuke filmpjes Jossie, ik ga ook maar een filmpje maken geloof ik, want er zijn mensen die willen niet geloven dat er hier nog geen centimeter ligt.(of het morgen nog zo is weet ik niet...)

quilting Jeannet said...

Ohh, Jossie....ik hou zo van die sneeuw, ik kan het wel de lucht uitkijken......en het begint hier ook net weer te sneeuwen, dat belooft wat voor morgen. wat heb je zo een gezellig hoekje gemaakt joh, en die stitcherie van die kat....kostelijk!

hartelijke groetjes, Jeannet

Anonymous said...

Er is inderdaad al een hele hoeveelheid sneeuw gevallen. Gelukkig hoef ik de deur niet uit. Geweldig dat jullie weer een gezellige dag hebben gehad en Simone heeft je weer verwend.

Guusje, said...

Bij jouw is er ook al zoveel sneeuw gevallen en valt er nog het is niet normaal zoveel als er valt, wel erg mooi. Je bent lekker verwend door Simone leuk dat jullie mekaar weer gezien hebben.

Francien said...

Nou Jossie ook hier is het aardig op Beieren te lijken...mijn bulldog Meisje zakt er helemaal in weg met haar korte pootjes maar ze vind het prachtig...doet allemaal gekke dingen en holt wat af met haar neus over de grond..het is net een kleine schneeuwschuiver.....doet ze anders nooit...zodra er een spatje regen valt is ze niet vooruit te branden...en nu ligt ze doodmoe en droog/schoon gemaakt voor de kachel op haar plekkie...sneeuw schijnt rare dingen met haar te doen...ik vind het mooi maar denk ook aan de mensen die morgen weer het pad op moeten...voorzichtig maar
groetjes Francien.

Marie-José H said...

Wat leuk dat je de sneeuw gefilmd hebt. Hier ligt inmiddels zo'n 20cm schat ik. Het blijft sneeuw ruimen anders krijgen we hier een skibaan;-))

Peg - Happy In Quilting said...

I hope the weather improves Jossie....

Yvonne aka sommeke said...

Hier, in het Antwerpse, ligt er ook zo'n bangelijk pak sneeuw en het blijft maar komen.
Gezellig warm hoekje heb je gemaakt met dat schattige quiltje van Simone in het wisselhuisje en aan de muur jouw kerstquilt!

hetty said...

A winter wonderland! So beautiful. I think we will have a white Christmas too this year. Love your little presents from Simone!

Bev C said...

Jossie, that snow is unbelievable hope your family is able to travel to you. Lovely work from Simone. Stay warm.
Happy days.
Bev.xoxo

Marion B. said...

Schrijf ik zojuist op Simone haar blog dat het zo heerlijk is om zulke vriendinnen te hebben......maar dat gaat duidelijk twee kanten op. Prachtig wat jullie gemaakt hebben.

GRANNY'S HOUSE said...

Hier ligt ook zo'n enorm pak en strooien doen ze niet op de woonerven, dus het is ploegen om er doorheen te komen, voor de kinderen is het geweldig, alhoewel het mij tegenvalt hoeveel er op straat spelen, dat was vroeger anders.

Groetjes
Ines

AnitaS said...

Wat ben je verwend door Simone. Al die sneeuw is mooi maar het wordt nu wel erg lastig.

Johanna Zweden said...

Heerlijk hé die sneeuw! hier ligt het nu 1.25 hoog, en we zitten nog steeds midden in de sneeuwstormen. Ik wou het dit jaar eens delen met jullie, dus heb ik jullie maar een pak opgestuurd, leuk hé!
Ook hier weet Simba zich geen raad, in, uit,in, uit, vanmorgen wou hij zijn baasje helpen met ruimen, toen we hem kwijt waren, want hij was door 1 meter sneeuw gezakt,grinnik, dus hadden we een kat (sneeuw)man.
Ik wens je alvast hele fijne feestdagen toen en een heel gelukkig en productief 2011 toe
Gr Joke

Mistea said...

Gorgeous Snow pics and beautiful presents you have received.

Enjoy the season and stay warm.

Daniëlle said...

Gelukt met de filmpjes hoor!! Wat ben je verwend door Simone!! De kat hangt mooi veilig in het huisje, staat leuk joh!! Mooie dagen, liefs, Daniëlle

katrien said...

Leuk hoekje heb je gemaakt met de gekregen quiltjes,geniet ervan.