12 August 2010

Verrassingen - surprises

Na bijna 4 weken in het huis van DD en SIL te hebben gewoond om op hun katjes en parkiet te passen, en natuurlijk om een beetje vakantie te vieren, zijn we gisteravond weer in ons eigen huis vol verrassingen te teruggekeerd. De eerste verrassing was een lege koelkast. Als een echte moeder had ik alle eetbare spullen bij dochterlief achtergelaten onder het mom van : ik ga straks thuis meteen boodschappen doen. Vergeten dus. Dat werd vanochtend broodjes kruidenkaas eten, het enige dat er nog te vinden was in koelkast/vriezer. Er zijn ergere dingen, dus dat viel alvast mee.
After almost 4 weeks staying in our daughter's and SIL's house to look after cats and bird and having a fun time we arrived home last night to find many surprises. The first one was the empty fridge. As a good mother I left all edible things at my daughter's intending when home to go to the supermarket right away. Forgot.... ! So we had a breadroll with herbal cream cheese for breakfast. Not too bad after all.

Gordijnen openen zorgde voor verrassing nr. twee: de tuin. Geen gazon, maar een prachtig wild bloemenveldje. Ongelooflijk, we dachten dat het er voor vertrek best redelijk uitzag. Ik hou wel van wild, DH ziet dat anders :-((
After opening the curtains we had surprise number two: our garden. What was a lawn before we left had become more or less a meadow.

Tussen de planten van alles wat we nooit hebben geplant, maar er lustig op los groeit.
Between the plants a lot we never planted but was growing opulently. I don't really mind: a flower is a flower. Hubby sees it differently though.


So there won't be much quilting for the rest of this week. I have to work the land. I hate gardening brrrrr!

Maar er waren ook wat leuke verrassingen. Dochter bracht een paar mooie quiltmagazines voor me mee uit Amerika.
There were some nice surprises too. DD bought me some nice quilting magazines in the US.

En er lag een dikke envelop op me te wachten van Martine. Vol met prachtige lapjes voor de schelpenquilt. Heel veel lapjes. Dank je wel Martine, ik voel me erg verwend! Jullie zullen de lapjes binnenkort terugzien als schelpen in de clamshell quilt.
There was also a big envelope waiting for me from Martine. She send me a lot of charm squares for my clamshell quilt. And it was really a lot! Thank you so much Martine. I really feel spoilt.


Ik ga mijn tuinspullen maar eens opzoeken en een duik in het onkruid nemen. Ik hou helemaal niet van tuinieren en zou veel liever mijn naaimachientje eens stevig omarmen na zo'n lange tijd. Maar ja, plicht gaat voor het meisje, bij wijze van spreken dan.
I go and gather my garden stuff and take a plunge into the weed in a matter of speaking that is. Not my favourite job. I wish I could hug my sewing machine for hours. Missed him so much. But a girl has to do what a girl has to do :-((

27 comments:

Berna said...

Tja, dat zijn de minder leuke verrassingen na de vakantie. Maar misschien is gedeelde smart halve smart als je weet dat ik hier ook nodig wat aan het onkruid moet doen? Morgen maar.
Sterkte.

Else said...

Oeps, ga maar snel aan de gang! Daarna weer tijd om met lapjes te spelen en machientjes te knuffellen (lol) groetjes Else

Quilter Going Bananas said...

it's always nice to come home after being away and your mail goodies are wonderful! As for the weeds in the garden, I guess the sooner you get rid of them the sooner you'll be playing with your fabric and sewing machine, right?

Lee Prairie Designs said...

I have weeds in my garden but I haven't been gone!

If is HET there, it is HOT here! You know we like company!!!

Take care I will visit you again soon.

Carolyn from Des Moines, Iowa USA

Heleen said...

Gelukkig lag er ook nog iets leuks op je te wachten maar nu dus eerst puinruimen in de tuin. Succes ermee!!!

Valentina said...

Oh Jossie! I know, weeding isn't fun, and I know you rather sit at the machine... but I can't help thinking this is rather funny..."when the cat's away..."
May the gardening be fast and easy so you can get back to stitching in no time!
:)

inge said...

veel plezier met de leuke en minder leuke verrassingen!

GRANNY'S HOUSE said...

Wat een klus, daar ben je een poosje zoet mee, ik vind tuinen mooi, maar tuinieren..............

Groetjes
Ines

Quiltpassion.blogspot.com said...

Een paar vervelende dingen en dan maar lekker lezen en spelen met je mooie lapjes!
Groetjes, Cisca

quilting Jeannet said...

Hahahah, Jossie, wat een grappig verhaal heb je weer, die plant heet overigens karmozijnbes.....vlekken gaan heel slecht uit je kleren....oppassen met wieden, sucses met alles!

groetjes, jeannet

Katrien said...

Wat een werk zul je hebben in je tuin.Maar de boekjes en lapjes maken het dan wel weer goed hé.

Yvonne aka sommeke said...

Ik hoop dat de tuin ondertussen weer onkruidvrij is?
Kan je morgen lekker spelen met de lapjes en het machientje!
Je had wel leuke post zeg!

hetty said...

It always amazes me how quickly a garden can go to weeds! Can't you do both? Garden for an hour and then reward yourself with an hour of sewing. Afterall, your sewing machine missed you too!

Bev C said...

Hello Jossie, I wish I could jump on a plane and come and help you. I hope you have a great weekend.
Happy gardening!!!!
Bev.xoxo

yvonne said...

OOOO dat is te veel van het goede ,de tuin .
Ik moet ook eigenlijk iedere dag wat aan de tuin doen .
Als ik dat niet doe is het haast een klus aan het worden.
Tuinieren is erg leuk maar het onkruid is vreselijk .
Maar dan!!! delapjes en de tijdschriften lekker aaien en lezen dat heb je dan zeker verdient. groetjes yvonne

Sue-Anne said...

Isn't it amazing how quickly the grass and weeds grow when you go away. Looks like you will be busy this weekend in the garden but at least you will have some lovely magazines to read after a hard day's work.

Kate said...

Thank you so much for visiting me.In answer to your question "do i make the bears myself?' No,I don't..I did try once but was not very happy with the result,It sounds as though you have had a very busy time...and now the weeds ugh!!! i would sooner be stitching too..so maybe a little a day...take care - Kate:)

Leintje said...

Valt nog mee hoor, die tuin van jou, maar wel jammer dat je niet gelijk achter je machientje kan. Zal ik maar duimen voor heel veel regen?
Leuk ook dat je weer een lekker weekeinde hebt gehad in Bouillon; zo kan jij het wel volhouden tot Houston!

Groet, leintje

Vlijtige Handjes said...

Als er lapjes en een machientje in de buurt zijn is het tuintje 2e plaats. Maar ik denk niet dat je met hier zou willen ruilen. Hier is het net andersom. DH vindt dat de tuin van beton moet zijn en dat mag dan groen!!!!! Maar ook dat komt weer goed. Je kunt dit weekend vast wel een lapje van Martine proberen. Veel plezier.

Inge Slaats said...

Aahhh Jossie, wat een ellende met die tuin, maar dat komt wel weer goed hoor, een keer!
Gelukkig had je ook nog leuke verrassingen, brengt de boel weer een beetje in evenwicht hè!
Succes met de tuin en een fijn weekend (wat er nog van over is....)

Inge

Gerda Hartman said...

Succes met de tuin. En toch nog leuke verrassingen. Fijn weekend verder.

Guusje, said...

Je hebt mooie cadeaus van je dochter gekregen, en mooie lapjes ontvangen erg lief. En de tuin ach een beetje wild vind ik op zijn tijd ook erg mooi maar jammer genoeg moet je er af en toe induiken om een prachtig geheel te krijgen.

Saskia said...

En? is het onkruid verdwenen? als je je omdraait is het erweeeer...
Ik hoop dat je deze week eraan toekomt om achter de naaimachine te duiken.
De lapjes zijn super leuk, ik mail je nog, want heb je lapje.
groetjes

Anita said...

Niet eerlijk he, je bent niet thuis en als je terugkomt moet je ineens van alles doen. Maar ik denk dat je ondertussen al het een en ander gedaan hebt.

Karen said...

Welcome home!

My garden looks like yours and I wasn't even away. Because of the heat and humidity I have become a night gardener. Cutting the lawn in the dark and a little weeding by lamplight, until the mosquito's come out and put an end to that.

Wonderful fabric from Martine and I hope your fridge is full again!

An said...

Wat een mooie foto's en mooie stofjes!! :D
Liefs!

Elly D said...

Oh what fun my bunnies would have in your garden :) Lots of yummy weeds and long grass! I'm not to fond of gardening myself these days though one time I could spend the whole day in the garden.. not now since I discovered sewing ;) It is now very weedy and I haven't been anywhere for a while.