09 May 2010

Van alles wat, just about anything

Alle moeders, die Moederdag vieren, wens ik een fijne en gezellige dag. Zelf hebben we alle commerciele feestdagen afgeschaft nadat de kinderen de 'zelf gemaakte cadeautjes' fase waren ontgroeid. Persoonlijk vind ik het veel leuker om op onverwachte momenten een blijk van waardering te krijgen. Daar kan ik echt van genieten, veel meer dan van een door de commercie bepaalde dag. En omdat het zo onverwacht was, ben ik heel blij met een grote envelop die gisteren in de bus viel. Daaruit kwam een leuke kaart en de Quiltmania. Dat is dus echt onverwacht genieten.

I wish all the mothers in the world who celebrate Mother's Day a lovely and happy day. We decided many years ago not to celebrate commercial holidays any more. Personally I enjoy unexpected sweet gestures of appreciation and gifts in unexpected moments far more. Fortunately I have a husband and daughters who feel the same.
Yesterday I had such a happy and unexpected moment when I found a big envelope in the mailbox. It came from my oldest daughter and when I opened it I found a lovely card and the Quiltmania. This was a real surprise and made me happy
.


Een ander blij moment had ik donderdag tijdens onze bee toen Sonja, een van mijn quiltvriendinnen me de top van de Flip-flop quilt overhandigde. Zoals de meesten wel weten werd mijn flip-flop tijdens een tentoonstelling gestolen (zie zijbalk) Ik kreeg er een vergoeding voor en Sonja beloofde dat zij hem opnieuw voor me zou maken. We hebben samen de stofjes uitgezocht en bedacht hoe de quilt moest worden. Heel anders dan het origineel. De stofjes, die ik voor mijn eigen quilt had gebruikt zijn hier niet te koop dus moest ik uit andere stoffen kiezen. Het zijn Thimbleberries geworden. Ontzetttend bedankt Sonja, dat je dit voor me hebt gedaan.


Detail geeft de kleuren beter weer
Detail shows the colours much better

I had another happy moment last Thursday when Sonja, a quilting friend, gave me the remake of the Flip-flop quilt. As most of you know my flip-flop was stolen during an exposition and Sonja promised to make me a new quilt. I got a compensation and Sonja and I went to the shop together to choose the fabrics and thought about a different lay out. I chose Thimbleberries because the fabrics I used before were not available.
It turned out well though I have to get used to all the green in the quilt. I hardly use green in my quilts. Funny. But I like it. Thank you so much Sonja for doing this for me
.
.

Many quilters have asked me about the clamshell quilt I am making. Well, I have the pattern from a book of Better Homes and Gardens: Quilting pieces of the past. I remembered that I once found a pattern somewhere on the internet and it should be on my old laptop. After a lot af waiting waiting and waiting (for the old thing has become so sloooooowwwwww.....) I found the link. You'll find it here.


It is a difficult pattern to work on but the instructions are clear. I hope to find clammshells on many blogs in the future. Maybe after the klosjes and baskets hype is over and those quilts are finished ;-) I'll put the link in my side bar as well
.


Veel quilters hebben me gevraagd waar ik het patroon van de paddenstoeltjes, die dus eigenlijk schelpen zijn, vandaan heb. Ik heb ze uit een boek: Quilting pieces of the past van Better Homes and Gardens, maar dacht er laatst aan, dat ik ooit het patroon ook op mijn oude laptop had opgeslagen (sorry Willie, dat ik hier pas kort geleden aan dacht) en na lang wachten omdat het oudje zo traag is geworden heb ik de link teruggevonden. Je vindt de link hier.

Als de klosjes- en mandjesrage voorbij is, hoop ik veel schelpenquilts te vinden op diverse blogs.

An Award
Van Hennie ontving ik deze award
Hennie gave me this award

Eigenlijk doe ik niet meer aan awards, maar omdat het vandaag een happy day is en het een happy award is, maak ik een uitzondering en probeer ik 10 dingen te bedenken waarvan ik blij word, kleine dingen vooral:

1 en 2 heb ik hierboven al beschreven
3. de lente, de kleur die terugkomt in de natuur
4. mijn quiltvriendinnen
5. mijn blog waardoor ik zoveel leuke mensen van over heel de wereld heb leren kennen
6. het prachtige Zuid Limburgse landschap
7. een veld vol paardenbloemen (de meeste mensen vinden het onkruid, ik vind ze beelschoon
8. een onverwacht telefoontje van een verre vriendin
9. een blok of een project dat in een keer lukt
10 en eigenlijk hoort dit op plek 1: mijn ongecompliceerde familie

19 comments:

katrien said...

Wat leuk je flipflop quilt.
En je bent druk met de paddestoeltjes ?

Klaske said...

Heb je toch een beetje je flipflop weer terug!Je schelpen heb ik opgeslagen wie weet voor ooit!

Michele said...

Hello, and thank you so much for the link to clamshell information! I have printed it out, and it is by far the clearest I have seen. I, too am tired of all the klosje business.........a spool is a spool after all. Michele

Anonymous said...

Wat lief van je dochter en Sonja om je zo te verwennen.

Yvonne aka sommeke said...

Groen is mijn kleur, ik vind je nieuwe flip flop dus geweldig mooi!
Proficiat met je award!
Je punt 7 past helemaal in mijn straatje. Ik vraag me altijd af wie er bepaalt wat onkruid is wat niet. Paardenbloemen zijn mooi! PUNT! ;-))))

Peg - Happy In Quilting said...

You have very special friends Jossie...thanks for the link.

Bev C said...

Hello Jossie, Your new quilt is just so special give your friend a big hug. Love the maill you received. Have a very happy week.
Bev.xoxo

Joyce said...

Wat een lief moederdaggebaar!! En wat geweldige Flip-flop top!! Deze zal ook vast een speciaal plekje krijgen.

Annefred said...

Hoi Jossie, ben voor het eerst even bij je komen aanwippen (via Hennie's blog kwam ik bij jou terecht). Mooi blog, leuk om te lezen en zeker de Award waart. Ik kom beslist nog eens terug. Want wat een creativiteit en een plezier in onze hobby!

inge said...

wat lief dat je nu opnieuw een flipflop quilt hebt, alleen jammer dat hij om die reden moest gemaakt worden...

Francien said...

Jossie wat leuk die onverwachte verrassingen..prachtig is de quilttop geworden...alhoewel ik de jouwe qua kleur mooier vind..maar dat is smaakzaak...van harte met je award...en helemaal mee eens dat paardenbloemen ook bloemen zijn toch??
groetjes Francien.

Daniëlle said...

Dat mag zeker een blije dag heten!!! Lief gebaar, mooie quilt, lief lijstje!!! Mooie avond verder, groeten, Daniëlle

Daniëlle said...

Dat mag zeker een blije dag heten!!! Lief gebaar, mooie quilt, lief lijstje!!! Mooie avond verder, groeten, Daniëlle

Valentina said...

Jossie, thank you for bringing us a Happy day-reminder: you are absolutely right, Mothersday like any other day can be made special 'just because'...
Thank you so very much for the clamshells, and I have a feeling we'll be "clamming' together! I was joking with Karen that maybe we should call it Clam-chowder Thursdays!!! hihihi...
Jossie, if you set up a group, please make sure to write me in: I would love to use my Den Haan & Wagenmaker fabrics... wouldn't it be lovely?
xox

quiltlodge gerda said...

Zo zie je maar weer; hoeveel akelige mensen er ook zijn, er zijn er altijd ook weer die je blij maken. (met een onverwachte envelop met lieve inhoud of een nieuw quiltje) Ik ben blij, dat jij die mensen ook op op je pad vindt. En dan die paardebloemen; ik vind het oook atijd heerlijk als in het voorjaar de velden er weer vol mee staan!

Unknown said...

You are so lucky to have such a kind friend .

Marie-José H said...

Aardig van Sonja om je een nieuwe flip-flop te maken. Hij is wel heel anders maar toch ook heel mooi

Kitty said...

Ik ga zeker de schelpje/golven maken. Wanneer???? Eerst mijn hexjes afmaken.

Prachtige blog. Heerlijk om regelmatig te bezoeken.

Gr. Kitty

Martine said...

Wat lief van Sonja dat ze zo'n leuke quilt voor je heeft gemaakt! X