30 August 2009

Jenny Bowker

Gisteren zijn Ingrid en ik naar de trunk show van Jenny Bowker geweest op uitnodiging van onze naaimachine dealer Totaal Een trunk show is een soort 'show and tell' waarin Jenny vertelt over haar leven en de quilts die daardoor ontstaan. Ze kan boeiend vertellen en de quilts, die ze liet zien, waren prachtig en kwamen nog meer tot hun recht door het verhaal erachter.

Yesterday Ingrid and I went to Jenny Bowker's trunk show, a show and tell in which Jenny tells about het interesting life and the quilts that are based on the particular episodes in her life. She has a great way of telling her stories and the quilts were stunning.

Jenny telling about her life


Some of the quilts she showed us (with permission of Jenny Bowker)





Detail van de quilt. De quilt was zo groot, dat ik hem niet helemaal op de foto kreeg!
This is only a detail of the quilt. It was so huge I couldn't get it on the photo.




Meer over Jenny en haar werk op haar website
If you want te read more about Jenny and her work visit her website

Na de show was er gelegenheid tot napraten en kennis te maken met de nieuwe Bernina 820. Net als de 830 een geweldige machine om te quilten

After the show we had the opportunity to meet the new Bernina 820 like its older brother the 830 a fantastic quilting machine.


En tenslotte een paar foto's van het schitterende historische gebouw in Nieuwegein waar de show werd gegeven.
And finally some pics of the beautiful historic building in Nieuwegein where the show took place


16 comments:

Johanna Zweden said...

O wat mooi, wat zal dat interessant zijn geweest, nu kan me voorstellen dan je genoten hebt.
Wat is de web-site toch een heerlijk medium, als jij niet was geweest, had ik hier in Zweden niet van al dat moois kunnen genieten, ga zo meteen ook even naar haar site.
Fijne zondag groetjes Joke

yvon said...

Oh Jos wat een schitterende quilts. Dat was zeker de moeite waard.....

Simone de Klerk said...

Wat leuk, zo'n uitnodiging en dagje uit! Mooie quilts!

Yvonne aka sommeke said...

Snik, snik in België (Turnhout) ging de show niet door wegens te weinig belangstelling. Kan je je dat nu voorstellen? Grrrrr....
In Nieuwegein waren er toen nog enkele plaatsen vrij maar dat was dan voor ons weer een beetje ver. Ik zag Jenny's werk al wel in Sainte Marie! Verschrikkelijk mooi, hé ... OOOOooooooh!

Francien said...

Ja Jos...wat een geweldige schitterende quilts...daar heb je zeker een naaimachine van 8.000 euro voor nodig denk ik maar...dan zit ik hier met mijn log cabin blokje op mijn schoot en een duur klein quiltnaaldje voor mij......maar misschien is Jenny ook zo begonnen...leuk hè zo.n mooie dag uit...er zullen wat oh,s en ah,s gevallen zijn...
groetjes Francien.

Margeeth said...

Hé dat is leuk, die quilts hebben ook in Birmingham gehangen, ze zijn echt groot he.

Annelies said...

Wat lijkt het me leuk zoiets mee te maken !

Dorine said...

Prachtige quilts en leuk om zo iets mee te maken.
Komt ze nog eens terug????
groetjes Dorine

quilting Jeannet said...

Dat is wel een inspirerende dag geweest Jossie !

groetjes, Jeannet

Anita said...

Wat een fijne dag moet dat geweeest zijn. Prachtige quilts.

Unknown said...

Beautiful quilts. The buildings look like they are new, someone must be taking good care of them.

Bev C said...

These are just stunning. I am in awe of the work involved. A beautiful building as well. I love trying out new machines,but I would be tempted to say yes I will have a new one!! Happy days.

Ingrid. said...

Wat zullen jullie een leuke dag hebben gehad !
Groetjes van Ingrid.

Willie said...

Geweldige dag lijkt mij dat geweest te zijn. En wat een mooie kleden laat je hier op de foto zien.
Jamer dat het niet hier in de buurt is geweest.

Guute said...

'k Was ook graag geweest maar 'k zat vast bij Dorry. Hoewel, daar was het ook leuk!

Anonymous said...

Ik had ook een uitnodiging van Mathilda gekregen, maar ik zat op Mallorca in het zonnetje.