01 August 2009

Challenge, holidays, flowers and baskets

Ik durf het haast niet te schrijven, maar zal toch met de billen bloot moeten: ik heb in juli maar 4 blokjes gemaakt :-( Ik zie de bestraffende ogen van Sommeke al, en voel de zweepjes van een paar anderen. Op deze manier red ik het niet voor 31 december. Deze nieuwe maand zal het tempo drastisch opgevoerd moeten worden. Sommeke, ik zal mijn best doen. Ik hoop dat jij het ook te druk had met andere dingen en niet zo'n geweldige score hebt. Ik kom zo meteen even kijken en hoop er het beste van!

I hardly dare to show how little I did for our challenge in July but I am afraid I have to. I only pieced 4 blocks. Nothing more :-( I can see Sommeke's piercing eyes already and feel the punishments of our supporters. My only hope is that Sommeke did not have much time to sew either. I promiss to speed up production this month!

Morgen vertrek ik met een stel quilt vriendinnen voor 6 dagen naar Bouillon. Hilde heeft ons uitgenodigd om haar gezelschap te houden in haar mooie vakantiewoning. Ik neem geen naaimachine mee, maar heb een stuk of 15 mandjesblokken gesneden. Gewoon wat handwerk tijdens het kletsen.

Tomorrow I will be picked up by some quilting friends and we'll drive to Bouillon in Belgium (very close to the French border) to spend 6 days with Hilde in her beautiful holiday home. I don't take my sewing machine along but cut fabric for about 15 baskets. Plain hand work!

Especially for Peg I'll show a picture of one of our Hosta's. It is flowering beautifully. So it gives you a clue of what you can expect Peg!

Vanmiddag hadden we bee en een van onze beeleden heeft de top van haar mandjesquilt af. Ze is er in februari aan begonnen en hij is nu al af. Hij is prachtig (en heel groot) geworden. Bewonder hem zelf maar!

This afternoon we had our monthly bee and one of our members showed her beautiful basket quilt top. Isn't it gorgeous? She started it only last February so she did a great and quick job!

And last but not least I heard from several bloggers that Bloglines doesn't update my postings anymore. I have no idea what I can do about it. Is there a blogger out there who can give me some advise? I would very much appreciate that for I miss some regular readers.

So this is it for this week. See you all next Friday. Have a nice week end and take care!

19 comments:

Yvonne aka sommeke said...

'k Zit hier bijna te bulderen van het lachen .... ook 4 stuks klaar! We gaan samen te laat komen! LOL
4 stuks zijn wel 4 stuks hé Jossie!
Zonder mekaar hadden we waarschijnlijk niks gedaan aan die WIVSP's van ons!
Geef aub een dik compliment aan de bee-dame van de mandjesquilt!
En geniet jij lekker van de Bouillon-week!

quilting Jeannet said...

Wat een prachtige madnjesquilt van de BEE lid, en zo snel, en zo groot.......fijne dagen met je vakantie ! ik moet nog even.kijk je juist vandaag even op mijn blog (?)

groetjes, Jeannet

Dorine said...

Hoi Hoi, ik wens je veel plezier bij je vriendin in Bouillon. En wat een mooie mandjes quilt is dat geworden. die dame heeft wel heel hard gewerkt.
groetjes Dorine

Elly said...

Het zijn toch nog vier blokjes geworden. Je gaat het de volgende maanden allemaal in halen. Het gaat je lukken!
En wat een pracht van een mandjesquilt. En succes met jouw mandjes. Geniet van je vakantie.
groetjes Elly

Elly said...

Het zijn er toch maar mooi vier geworden. Volgende maanden ga je alles in halen.
Wat een pracht van een mandjesquilt.
Succes met jouw mandjes in je vakantie.
groetjes Elly

Elly said...

Dubbelop is een beetje overdreven, maar er ging iets verkeerd.

Monique said...

WOW! Wat een mooi en groot kleed is dat geworden! Práchtig om te zien.

Ben via Sommeke even bij je om het hoekje komen kijken en wil je graag een paar goede en gezellige klets en quiltdagen toewensen. Geniet er van!

Hennie said...

Nou je vier blokken zien er mooi uit en de achterstand haal je vast wel weer in als de zomer voorbij is.
Wat een prachtige mandjesquilt
Fijn weekend Hennie.

Anita said...

Jossie, veel plezier in Bouillon. De complimenten aan de dame van de mandjesquilt. En... 4 blokjes is toch maar mooi 4 blokjes.

Vlijtige Handjes said...

Jossie, veel plezier is dat prachtige huis en de omgeving. Vier blokjes zijn toch vier blokjes.

katrien said...

Blijkbaar hebben jullie even veel gedaan deze maand.
En die mandjesquilt,PRACHTIG.

Leintje said...

Gedraag je nou wel een beetje in Bouillon, want je wilt er tenslotte nog wel eens vaker heen. Geniet er maar lekker van en succes met de eierdopjes!

Groetjes, Leintje

Heleen said...

Geniet lekker van je weekje Bouillon en ach, die blokjes komen wel weer. Het moet wel leuk blijven toch!

Quilter Going Bananas said...

Enjoy your holiday! See you when you get back and have fun :^)

Peg - Happy In Quilting said...

Oh Jossie the Hosta is truly gorgeous....thank you so much for posting the photo...your blocks are lovely the the basket quilt made by your friend is amazing...same thing happened to me in bloglines, I didn't show up for months...I did send bloglines an email though, maybe you could try that.....enjoy your holdiays and take care..

Willie said...

O Jossie, wat een prachtige mandjesquilt , ik kreeg wel een schrik en dacht wat moet ik nog veel. De complimenten aan de Dame die de Quilt gemaakt heeft.
En jij natuurlijk sucses met je blokken, ik zal voor je duimen.

GRANNY'S HOUSE said...

Wat een mooie mandjesquilt van jullie beelid en 4 blokjes is toch best wel veel hoor.
Lekker genieten van je weekje vakantie.

Groetjes
Ines

Unknown said...

This post showed up in bloglines today August 4th!!! The basket top is gorgeous.

Annelies said...

Iets doen is beter dan niets doen. Je hebt toch vorderingen gemaakt ?!
Heel veel plezier in Bouillon.
Wat een pracht van een mandjesquilt trouwens.