26 August 2008

WIP part2

Vandaag begon om 8 uur dan het boren met de speciale boor. Allemensen wat een lawaai. Om half 12 hield ik het niet meer uit en ben ik naar mijn zus gevlucht en DH is maar wat in de tuin gaan wroeten. De vloeren en fundering van de huizen in deze wijk zijn blijkbaar dubbel dik en extra verstevigd omdat ze op een oud mijnbouwterrein zijn gebouwd. In het verleden kwam het in deze contreien regelmatig voor dat gebouwen verzakten door de werking van de bodem. Toen ik tegen 4 uur terugkwam, was het werk al aardig gevorderd. Het gat was er en de nieuwe buizen waren gelegd. Donderdag komen ze de boel verder afmaken. Het is een puinhoop, letterlijk, de hele garage ligt vol gruis en op alles ligt een dikke laag stof.

At 8 am the drilling started again. Now with the special drill. It seems that foundations and floors in this area are twice as thick as normal because the houses are built on former coal mining grounds.
At 11.30 Am I was about to become crazy of the noise and fled to my sister's. When I returned home this afternoon a lot of work had been done. It will be finished on Thursday. It is a mess in the garage. Sand and dust everywhere.



4 comments:

Unknown said...

I can see you have a lot of dust.

Anonymous said...

Ach meissie wat een ellende... Ik voel echt met je mee (wij hebben twee jaar gelkeden hetzelfde gehad. Zat toen twee weken met een slotgracht rond het huis, kon de keukendeur zelfs niet open doen)..... Hopenlijk is het euvel snel verholpen maar het is echt super vervelend, alles onder het stof, het lawaai...... Pfffffff. Nee, dan hadden wij het de afgelopen dagen relaxter.... (sorry).

Blackbird said...

Nou, het allerergste heb je inmiddels achter de rug! Tja, dan was onze dag wel anders.....
't Schoonmaken zal ook nog wel een karwei zijn, maar dan kun je er hopelijk ook weer lang tegen.
Enne, witchesdagen komen er nog meer....
Lieve groet, Leintje

Anonymous said...

och jossie, wat een ellende, ik dacht echt dat er was met je scheelde , had daarom je grapje nog niet direct door, maar ja toen ik het lawaai hoorde,
laat ons hopen dat het snel in orde is, je weet , als ik tijd moest hebben zou ik ZEKER bij je komen opruimen :););)
hou je taai hoor hilde belgium