18 August 2008

Mijn laatste AFFO/my latest finished quilt

Twee jaar geleden overleden binnen 7 maanden mijn beide broers. Het kwam hard aan. Voor mijn schoonzussen heb ik van de overhemden en stropdassen van mijn broers herinneringsquiltjes gemaakt. De eerste overleed op 22 december 2005. Omdat hij langdurig ziek is geweest, waren en niet veel overhemden. Het werd dus dit kleine quiltje.

Two years ago both my brothers passed away within 7 months. It was a hard time. For my sisters in law I made memory quilts of the shirts and ties of their husbands. The younger one of the two passed away on the 22th of December 2005. He had been ill for a long time, so there weren't many shirts left and the quilt turned out rather small.

Mijn oudste broer overleed onverwacht op 2 augustus 2006 tijdens zijn vakantie in Spanje. Ter herinnering aan hem maakte ik deze quilt, die twee weken geleden helemaal af kwam.


My oldest brother died suddenly during his holidays in Spain
on the 2th of August 2006.
His shirts were used for this memory quilt which I finished just two weeks ago.

3 comments:

Blackbird said...

Beide quilts zijn prachtig Jos. Wat heerlijk voor je schoonzussen dat je deze dierbare herinnering voor hen kon maken. Was het voor jezelf ook een goede manier om te kunnen rouwen? Of was het zo belastend dat je steeds maar heel kleine stukjes deed? Ik zou het e=met de kleren van mijn moeder niet kunnen, hoewel ik ze wel allemaal in huis heb en regelmatig wat van draag. Hoe dan ook, ik vind het heel knap van je!

Groeten Leintje

Anonymous said...

Jos je hebt prachtige herinneringsquilts gemaakt.
Voor de familie zijn deze quilts als herinnering aan hun overleden Man een dierbare herinnering.

Groeten Els

Anonymous said...

Super quilt, Jos ik vind hem erg mooi, misschien iets voor de tentoonstelling van volgend jaar??
Of die van dit jaar!!!
Annette